יום שני, 23 במאי 2011

סביבה לימודית מתוקשבת - קונסטרוקטיביסטית , הילכו השניים יחדיו? מיכל נחשון

אבקש לשתף בסביבה זאת מדברים ששמעתי אם איני טועה בהרצאה בעבר מפרופ' גבי סלומון.
אחת ההשלכות החשובות הנובעות מן התפיסה הקונסטרוקטיבסטית היא הקשר שבין רכישת ידע לבין שימוש בו. והוא נתן בהרצאה דוגמה לחישוב שטח משולש, ובה הזכיר, שהמורה אמר "בעתיד גם נעשה בכך שימוש מעשי" (אם יוותר הזמן המתאים).
למידה בגישה קונסטרוקוביסטית מחייבת תהליך בו הלומד עושה שימוש במידע שרכש ועל ידי תהליך זה הוא הופכו לידע שלו עצמו. התהליך יכול להתבצע באמצעות הגדרה ופתרון בעיה, בנית טיעון, הכללה, הסבר וכד'. ובנוסף טוב עוד יותר יהיה אם נוכל ליצור זאת אף בסביבה אינטראקטיבית של שיתופיות בין תלמידים.
אני חושבת שהאתגר שלנו, אנו כמשפיעים על הסביבה הלימודית המתוקשבת, הוא ליצור אפשרות של ביטויים אלו. עלינו לעצב את הסביבה הטכנולוגית כך שתוכל להביא לידי ביטוי את ההיבטים הפסיכולוגיים של הלמידה.

אין תגובות: