יום שבת, 21 במאי 2011

סביבת החינוך הדיגטלית בשירות תהליכי ההוראה, הלמידה וההערכה

מעניין היה לקרוא את נקודות המבט המגוונות המתייחסות אל סביבת החינוך הדיגטלי. מניחה שכל אחד בדרכו שלו מוסיף לאופן החשיבה ולאופני הפעולה שיש להוביל.
בעיניי אין ספק שהעתיד כבר כאן, ואנו מחוייבים להתייחס אליו. העולם הדיגטלי נכנס לחיינו, ומשפיע על כל אחד מאיתנו בדרכו שלו. ככל שניפתח אליו, נכיר אותו ונתמקצע בו כך נוכל לעמוד על יתרונותיו ולעשות בו שימוש יצירתי.
על מנת להפיק תועלת מירבית, ולהשתמש בו כמנוף לחדשנות וליצירתיות יש להתייחס לכל ההיבטים שהוא יכול לתרום בהם. זהו כלי ליצירת תקשורת עם תלמידים, שיפור האינטראקציה, במה לדיאלוג פתוח, יצירתי, חושב. זהו כלי להרחבת הידע ולהצגתו בדרכים מגוונות. זהו כלי לשיפור תהליכי כתיבה, להערכת לומדים (בעיקר הערכת למידה תהליכית).
זהו כלי שמאפשר מתן מענה לסגנונות למידה, לתחומי עניין מגוונים. כלי שמאפשר פיתוח תהליכי חשיבה ומיומנויות למידה. זהו כלי שמשנה הרגלי הוראה והרגלי למידה.
סביבת החינוך הדיגיטלית היא כלי, ויש להתייחס אליה כאל כלי ולא כאל מטרה. התייחסות כזו תזכיר לנו להציב מטרות מהותיות ולא חיצוניות בלבד. מטרות ההוראה חייבות להתייחס לעולם התכן ולעולם החשיבה. סביבת החינוך הדיגיטלית יכולה להיות המנוף היצירתי להשגתן.
ענבל ספנקו - עזיזי

אין תגובות: