יום חמישי, 23 ביוני 2011

דור ה y net וחינוך לחשיבה - הילכו יחדיו?

מאפייני הלמידה הבולטים היום בקרב התלמידים מותאמים לטכנולוגיה המתקדמת המקיפה את עולמם. התלמידים ניחנים ביכולות הסתגלות מהירה לכל טכנולוגיה חדשה [שהמבוגרים מתקשים ומפחדים מהם] ומגלים סגנונות למידה כגון: התאמה מהירה לכל שינוי טכנולוגי, צריכת מידע קצרה ובמהירות (לרוב לצורך מסוים), שיתוף בידע וחשיפה, חיכולת לזפזפ ועוד.

תפקידנו במערכת החינוך לשלב יכולות וסגנונות אלה בתכנון השיעורים וללמד אותם בצורה מכוונת ומפורשת יכולות למידה וחשיבה גבוהות הדרושות להם. יכולות שיתאימו להם בעולם ה face book i-pod',  i-pad וכו', אבל גם לעולם המשתנה. תפקידנו לעצב בוגרים שיותאמו למאה ה21 עם כל המיומנויות הנדרשות.
עלינו כמערכת, להתאים את דרכי ההוראה- למידה-הערכה, לשנות את סביבות הלמידה, את סדירויות בית הספר, את סביבות הלימוד,את ההתיחסות והתפיסה שלנו לתפקידינו כמורים. לאפשר ולזמן לתלמידים לעבוד בקבוצות, ללמוד באופן עצמאי, לחקור ולהתנסות בתהליכי חקר, לפתח סקרנות, ביקרותיות, יצירתיות, יכולת לקבל החלטות ולפתור בעיות ועוד.
רק כך נגדל דור בוגרים שידע לצרוך מידע באופן מושכל, מותאם למיומנויות המאה  21.

                                                                                                                                               עדה רוזנברג











אין תגובות: