יום שלישי, 14 ביוני 2011

אני תומך במאמר " וויקיפדיה מגדלת תלמידים עצלים"

כותרת מאמר:  ויקיפדיה מגדלת תלמידים עצלים
כותב :         מאת ניצן סדן
העמדה:   לפי ניצן, וויקיפדיה  לא טורם לידע שלנו. אדרבה, הוא לא רק מעוות את הידע לפעמים גם הוא מעביר עובדה מטעה. בנוסף רוב התלמידים מסתפקים במה שקראו באתר של וויקיפדיה ולא ממשיכים בקריאת המקורות שהיו יכולים להעשיר אותם יותר. לכן וויקיפדיה פשוט מעודד עצלנות.   

נימוקים: התלמידים וגם סטודנטים בהשכלה גבוהה משתמשים בוויקיפדיה כאילו זה מקור מידע/ידע ראשוני. יש אין ספור ספרים, מאמרים שנכתבו ע"י מומחים מפורסמים. אבל בגלל הדור הקיים הוא עצלן הוא אוהב פשוט להעתיק אפילו בלי לבדוק אם המידה שמופיע הוא נכון.

   
שאלות המזמנות התייחסות עמיתים : מה אפשר לעשות כדי תלמידים/סטודנטים יפעילו את הראש שלכם  ולא יאמצו את וויקיפדיה כעובדה מוגמרת? איך אפשר לעודד אותם
להתייחס גם למקורות שונים? אולי צריך לתת להם תמריץ מסוים?



אנבסה טפרה

תגובה 1:

מובילי תחום דעת אמר/ה...

לאנבסה, כמובן שהשאלה שהעלת מורכבת- איך אפשר לעודד תלמידים להתייחס גם למקורות נוספים.
הדרך היחידה שאני רואה היא לעודד עבודות חקר שבהן יש לכתוב לפחות חמשה מקורות מידע שונים. כמובן שלפני כן יש ללמד אותם איך לחפש מקורות מידע.