יום ראשון, 3 באפריל 2011

אין מוצא ונשאר רק עם השיר "לוח וגיר"

הילדים מגיעים לבית הספר עם אייפון ואייפוד ומוצאים מורה עם לוח וגיר שמכסימום השתנה לאחרונה ללוח וטושים..
ישנם בתי ספר שלא השתנו 60 שנה ולא מספקים לתלמידים את המיומנות הדרושה להם על מנת להכין אותם לחיים החדשים בחברה ובכלכה.העולם מתקדם מתפתח ובבתי ספר השינוי הוא מיזערי.לאט ךאט הפער בין בית הספר והמורים הולך וגדל. בית הספר הופך להיות פחות ופחות רלונטי עבור התלמידים.
מהן ההשלכות של פער זה ההולך וגדל המשפיעות הן על המורה והן על התלמיד?האם בית הספר מכין את הבוגר להשתלבות במאגר העבודה? איך הפער משפיע על התלמידים ההולכים ומאבדים את השפה עם מוריהם?
מה תהיה ההשפעה על המורה?האם גורמים אלו יכולים להאיץ את תהליך שחיקת המורים? המורה מרגיש שהוא אינו ממלא את תפקידו כראוי גם בשל חוסר האמצעים וגם בשל חוסר היידע שלו.
בתי ספר לא יוכלו להשאר כך לאורך זמן. המורים יהיו חייבים לעבור הכשרה ובתי הספר יהיו חייבים להצטייד בטכנולוגיה חדשה. במקום לוח וגיר בכל כיתה לוח חכם וכך כל מקצוע יתאים עצמו לשינויים. אין מוצא ואין דרך אחרת גם אם לעיתים בשיטה הישנה נמצא יתרונות שלא נוכל למצוא לעולם מול מסך ומקלדת ואני כבר מתגעגעת ללוח וגיר...

תגובה 1:

מובילי תחום דעת אמר/ה...

נשמח לדעת מי כותב הבלוג,

חג שמח,
רונית מסיקה