הוראה מתוקשבת היא עובדה שאין אפשרות להתעלם ממנה והיא בודאי תכבוש נתחים גדולים יותר ויותר. כדאי שזה יבוא בתהליך איטי ומדוד כדי שמושגים ותהליכים יוטמעו עמוק. ישנם יתרונות רבים אך גם חסרונות, וכדאי שהקפיצה לבריכה תהיה מדודה ומחושבת.
חסרון שראוי לתת עליו את הדעת הוא הגירוי הגדול שעומד בפני התלמיד המשוטט באינטרנט ובמקום למלא את חובתו במציאת מקורות למשימות שהמורה הטיל עליו, הוא עלול למצוא את עצמו במקומות רחוקים שיש להם כוח משיכה רב יותר. תלמיד כזה ירצה להקל מעליו עול זה ויחפש מקורות קלים וזמינים , שאינם מצריכים השקעה של מיון ועיבוד והכול יהיה בשיטת העתק/הדבק.
נראה שהוראה מתוקשבת מתאימה להשכלה הגבוהה ופחות לבית הספר התיכון ועוד פחות לילדים הרכים בבתי הספר היסודיים. שם נחוץ החום והקשר הישיר עם דמות אוהבת ומחנכת. עדיין לא נמצאה השיטה לשפוך את לבנו לפני המחשב וכנראה שלא תהיה.
חיים יחיאל
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה