יום ראשון, 3 ביולי 2011

ויקיפדיה מגדלת תלמידים עצלים, ניצן סדן

במאמר של ניצן יש התייחסות לנגישות המידע בויקיפדיה מול איכות הכתוב.
אצל תלמידים שלא קראו מקורות מידע ולא הרחיבו את השכלתם, הויקיפדיה מהווה פתרון.
יש יתרון בכך שהשגת החומר הכתוב בויקיפדיה קל יחסית והלשון מובנת לכולם. החיסרון  בשימוש
המידע המוצע הוא הביטחון שהכתוב נכון ושאפשר להסתפק  בכתוב בו.

כמורים, חובה לחשוף את התלמידים ליתרונות וחסרונות בשימוש הויקיפדיה כמקור מידע.
יש לזכור גם שחלק מעבודות התלמידים מועתקות מהויקיפדיה מילה במילה ללא עיבוד נוסף.
האם יש ללמד תלמידים לסכם באופן מושכל מהויקיפדיה?