יום ראשון, 6 במרץ 2011

הוראה באמצעות תקשוב- כמה מסמרים בגלגלים.

עם יציאתו של פרויקט התקשוב של משרד החינוך לדרך, ועם כל ההתלהבות מהכלי החדש והיכולות הטכנולוגיות הטמונות בו, כדאי שנשים לב לכמה מסמרים שעלולים להכנס לנו לגלגלים:
א. אתר מפואר עם אפיקציות טכנולוגיות במהירות שיא לא תמיד עונה על הצורך הבסיסי ללמוד ולדעת. לעיתים דווקא הטכנולוגיה הופכת לסוג של מסיח.
ב. לא פעם כשאנו שבויים בטכנולוגיה אנחנו לא שמים לב איך מבנה הידע התרדד  והשתטח. כל כך הרבה אנרגיה מושקעת על ההפעלה התקשובית עד ששכחנו לבדוק האם רמת הידע עומדת בסטנדרטים שאנו מציבים לעצמנו.
ג. השימוש באינטרנט מאפשר ללומד להגיע לכמויות עצמות של ידע, חלקן שטחיות, לא מדוייקות, ולא הולמות מערכת לימודים שיטתית. הכל  מוגש ללומד באותה צורה. מוכן לעיכול מהיר ולפליטה במבחן. איך ידע התלמיד מה נכון ומה לא נכון?
ה. מהירות הצפיה במחשב והמעבר המהיר מאתר לאתר , ממקור ידע אחד לשני  מנוגדים מעצם טבעם לכל דרישה להעמקה, הפנמה, חשיבה מחדש.
ולמרות כל זאת-  הרכבת יצאה לדרך ולנו לא נותר אלא להצטרף אליה.  החכמה תהיה למצוא את הפתרונות המתאימים כדי שלא נמצא עצמנו בסוף היום עם פנצ'ר בגלגלים .

תגובה 1:

מובילי תחום דעת אמר/ה...

אשמח לקבל פתרון אחד או יותר שיתאימו לתיקון הפנצ'ר בגלגל.
מעבר לכך אשמח לדעת מי פירסם מאמרון זה, על מנת שאוכל לעדכן את סטאטוס ביצוע המשימה.

תודה, רונית מסיקה