יום רביעי, 9 במרץ 2011

פדגוגיה עדכנית - האמנם ?

אין ספק שיש ליצור סינכרוניזציה בין מערכת החינוך לבין הטכנולוגיה המתקדמת. ולא ארחיב.
דא עקא, הפער עדיין עצום.
מצד אחד , הטכנולוגיה מתפתחת במהירות עצומה ומצד שני מערכת החינוך עדיין מדשדשת בבעיות תקציביות, באחוז לא קטן של מורים שאינם אורייני מחשב ועוד.
בחלקה הקטנה שלי - לימודי ההיסטוריה בחמ"ד נעשים מאמצים לא מבוטלים להקטנת הפער שציינתי לעיל.
לפני הכל, כאמור - המורים חייבים להיות אורייני מחשב. ואכן, אתר מורי ההיסטוריה בחמ"ד - נקדימון - הוא מרכז הדרכה למורים. הפעילות העניפה המתרחשת באתר מלמדת שהמורים למדו את יתרונות הכלי המדהים שבידיהם. בפורומים מתנהל שיח של עשרות הודעות ותגובות מדי יום. במאגר הידע יש עשרות רבות של הורדת קבצים מדי יום. המורים הפנימו את משמעות האוצר שבידיהם.
עשרות מורים משתתפים בהשתלמויות מקוונות שאנו מנהלים בנקדימון. יש התפתחות !
אבל כאן יש מעצור....ההוראה עדיין נותרה שמרנית ברובה.
אני מאד אופטימית. אני מאמינה בשינוי שחייב להתרחש.
המורים יהיו חייבים להתאים את עצמם לעקרונות השיח החדש עם התלמידים.

בלהה גליקסברג





אין תגובות: