יום ראשון, 13 במרץ 2011

הל"ה חדשנית ולא חלופית!

הל"ה חדשנית ולא חלופית!
הרציונאל שעומד מאחורי המהפך הדיגטלי במערכת החינוך עשוי לשפר את דמותו של הבוגר. דהיינו, העלאת ההישגים ופיתוח יכולות שמאפשרות מימוש הפוטנציאל האישי של כל תלמיד ותלמידה. דבר שיכול לתרום להשתלבות בחברה המשתנה בקצב מהיר.

על  המערכת לדאוג להכשרת  כלל  עובדי ההוראה לעידן  טכנולגי מתחדש זה, ע"י העברת השתלמויות שמדגישות, בין היתר, שיטות  הוראה והערכה חדשניות שתואמות את השונוּת בין התלמידים ויכולות להתאים לשינוי הדיגיטלי בסביבה הלימודית. בנוסף לכך, יש צורך להמשיך לפתח את הפן האנושי בקרב המורים, קרי, העלאת האנטלגנציה הרגשית שלהם ולא הפיכתם למעין "מכונות דיגיטליות".

הפעלת סביבה מתוקשבת הינה משימה מאתגרת, במיוחד בבתי הספר הערביים. היא כרוכה במאמצים רבים ובהשקעה מירבית, בין היתר, הקצאת תקציבים הולמים והכנת תשתיות מתאימות, שלא לדבר על  משאבים חינוכיים בסיסיים כמו התאמת תכנית הלימודים וחומרי הלמידה לעידן זה והתמקצעות עובדי ההוראה להפעלת אותה סביבה לימודית של המאה ה-21.


ראודה כרייני

   

אין תגובות: