יום ראשון, 13 במרץ 2011

החינוך הדיגיטאלי כמנוף לחדשנות פדגוגית במחשבת ישראל-ד"ר יוחאי רודיק

מקצוע מחשבת ישראל מתקשר בתודעת המורים והלומדים בחינוך הממ"ד להוראה שמרנית שעיקרה קריאת טקסטים וניתוחם האינטלקטואלי.כותב השורות זכה בשנים האחרונות לעמול על כתיבת יחידת לימוד חדשה שעיקרה העמדת עולמו של הלומד במרכז( אישיותו,התלבטויותיו,מחשבותיו,והשקפת עולמו המורכבת).בעקבות קריאת המאמרים ביחידה זו אני מתכוון לאפשר ללומדים ,כחלק ממגמות חדשניות נוספות,לכתוב בלוגים שיאפשרו להם להביע את מחשבותיהם באופן אישי ומשוחרר ללא חשש מה תהיה תגובת הסביבה עקב     השקפה שלא תמיד עולה בקנה אחד עם ההשקפה הנורמאטיבית.יתירה מזו .פיתוח נושא כתיבת הבלוגים יאפשר למערכת החינוכית,כפי שקראתי במאמרים המצורפים,לשפר את האינטרקציה של המורה עם תלמידיו ואת האינטרקציה של התלמידים בינם לבין עצמם.שתי מגמות אלו הן חשובות ביותר בלימוד מקצוע הגותי דוגמת מחשבת ישראל המבוסס בין השאר על שיח הגותי בין העוסקים בנושא.נוסף לכך הגעתי למסקנה כי הבלוגים יאפשרו העצמת התלמידים,התפתחותם האינטלקטואלית,פיתוח מרחב אישי מתוקשב הנתון לשליטתו של התלמיד ולא רק לשליטת המורה כמקובל בפורומים.הכתיבה בבלוגים על ארועי היום ,על רקע חומרי הלמידה,תעניק מימד רלוונטי ללימוד  ותעשיר  את    הלומדים.אם נוסיף להיבטים  הנ"ל גם את העובדה שהבלוגים מעלים אצל התלמידים את המודעות לחשיבות המידענות והדיאלוג הספונטאני, הרי שזכינו לתרומה משמעותית לעולמה של מחשבת ישראל.האם אתם מסכימים למגמות שכתבתי והטמעתם בציבור הדתי?

אין תגובות: