יום ראשון, 13 במרץ 2011

תמיד זה לא מאוחר - קאסם דראושה

שלום רב,
השינויים, השיטות ודרכי ההוראה-למידה המתוקשבות חשובים מאוד לדעתי וצריך לא להפחית את המומינטום בחשיפת כל אנשי המערכת לשינויים המהותיים שרק מטייבים את ההוראה ואת הלמידה כאחת. כבר עברו עשורים רבים מאז קום המדינה וחלפה המאה ה-20, ולכן חשוב להתקדם בשיטות ההורה-למידה ולעמוד לפחות לצידם של העמים המובילים בתחומים אלה אם לא לפניהם בתהליך זה. השינויים שמתרחשים בעולם המערבי במיוחד מחייבים אותנו להפשיל שרוולים ולצאת לדרך. אני מאמין שאם ניחשף לשינויים הדיגטאליים באופן מדוד, הדרגתי עקבי ומתמיד, נוכל ללא כל ספק להשיג את המטרות והיעדים של החינוך במדינת ישראל, וגם לטייב ולייעל את שיטות ודרכי ומהות ההוראה - הלמידה בכל המקצועות ולכל הגילאים.
חשוב להדגיש שאנחנו עדיין בראשית הדרך, ולפנינו עוד דרך ארוכה עם מכשולים רבים ומסועפים. אבל כדי להתקדם ולהצליח, חייים אנו לתת את המשאבים הנחוצים וההכרחיים למגזרים שונים, למשל למגזר הערבי, שהשינוי המיועד לא ממש יצליח ללא בדיקה יסודית ומהותית לצרכיו בכל הרמות ולנסות לתת מענה הולם לכל בעיה ולכול צורך, כדי שהמגזר יטול חלק חשוב בהישיגים החינוכיים והפדגוגיים של משרד החינוך במדינת ישראל.
קאסם דראושה

תגובה 1:

מובילי תחום דעת אמר/ה...

הנושא חשוב והכותב עמד במאמרו על היבטים חשובים.בד בבד יש להדגיש כי היה צורך לפרט יותר את ההיבטים הספציפיים הנוגעים לבעיתיות של ההוראה הדיגיטאלית כגון בציבור הערבי אליו מתייחס הכותב.התיחסות מפורטת יותר לבעיותיו של ציבור זה היתה מאפשרת התמודדות אמיתית ומעמיקה יותר עם מורכבות הבעיה.
יוחאי רודיק