יום ראשון, 13 במרץ 2011

החוויה הדיגטלית והתלמיד כשותף פעיל

במהירות האור החלה המהפכה הדיגטלית להכנס לכתות, המורה עדיין לא מוכן, סך הכול הוא עבר השתלמות שהקנתה לו ידע בסיסי איך להתעסק בלוח חכם למשל, אבל הוא עדיין לא מנוסה,לא פתח דגמי הוראה מתאימים לעידן החדש,
במיוחד המורה הערבי לא מוצא גוף שיעזור לו בהכנת חומרים דיגטליים, שיעורים ממט"ח בביולוגיה למשל, בסיכום טקסטים בחינוך הלשוני הערבי, בפתרון מתמטיקה וכו'
המורים שמשתמשים כבר באמצעים דיגטליים תקועים באיזה שהוא שלב, ובאיזה שהוא מקום
יצרתי קשר עם מורים "טובים", שכבר רודפים אחרי ההתפתחות הדיגטלית, והם מאוכזבים קצת, כי הרבה חומרים עליהם להכין לבד ואין עזרה מגופים אחראים, במקביל היתה לי שיחה עם תלמידים שהתחילו ללמוד בשיטה הדיגטלית, והם רואים שאותה מורה בקיאה שהעבירה להם חומר חשוב ומעניין בשנה שעברה, בשיטה הרגילה הפרונטלית מתקשה להעביר להם את כל החומר ממוחשב, והיא מפספסת הרבה דברים, והם מפסידים
ללמוד בשיטה החדשה ייתן מוטיבציה רבה לתלמידים, אבל במקביל צריך מורה מנוסה.
מצד שני אם נעביר את הבחינות שלנו לשיטה הדיגטלית הנהוגה בהרבה אוניברסיטאות, נקל על התלמידים, אבל צריכים לחשוב טוב מאוד שבחינות ממוחשבות לא יפגעו בקריטריונים של בחינה טובה.
כיום הרבה תלמידים שקועים בעולם שלהם אחרי המחשב, והמורה שקוע ועסוק בהרבה הכנות והתלבטויות.
עדיף להכין את השדה לפני שאנחנו מפזרים את הזרעים ומתחיל לנטוע
ראויה ברבארה

אין תגובות: